Rimocupen 5, MK Rimo

Ja då skulle man köra rimbos sista tävling för året. Blött och slaskigt trots att solen hade skinit hela veckan. Blev klar i tid denna gång, trots lite failure sista dagen, men det hör till.

Heat 1: Kom iväg halvtaskigt i starten, som vanligt. Det spann en hel del. Lera på rutan direkt och ja såg NADA! Men tillslut så fluschade torkarna bort leran. Ligger fyra på näst sista varvet då Lill-tompa skjuter av Jimmy så han slår runt på tak. Ligger 3a då och Lill-tompa får svart. Blir 2a i heatet.

Heat 2: Fick en bra start, iväg som 2a. Hade lite häng på killen framför, men räckte in hela vägen. Laddet var det inget fel på från min sida. Slutar 2a.

Heat 3: Dålig start, sist iväg (5a) och kom aldrig ifatt. Slutar 5a.

Mina poäng räckte till en plats i C-finalen, där man skulle få möta Wallen.

C-Final: Halvkass start, kom iväg som 4a. En grön micra åker av efter första varvet, ligger 3a. Hade lite häng på de 2 framför, Wallen och nån till. Hade gett mej fan på att komma ikapp, så tokladdet var ett faktum. Var mkt uppe på curbsen osv, vilket resulterade i drivaxelbrott. Försökte bara lotsa mej runt banan. Blev omkörd på sista varvet. Blev då 4a i C.

Helt nöjd med min insats, första finalen för året. Det går uppåt iaf. Nu är det Botkyrka nästa helg som gäller. Ska försöka få tag i andra däck, laga drivaxeln och kanske fuska genom att installera servo! Vi får väl se, till botkyrka ska jag iaf. Ses där!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0