Majracet, Films MK

Jaha, har slitit en del för att få ihop bilen under sista veckan. Kapade styrarmarna igår, så jag skulle få lite mindre toe-in. Så kl 12-1 igårnatt packade vi in det sista. Bar av mot Vendel runt halv 7 tiden idag. Packade upp allt och besiktade. Fick 2 anmärkningar var av en i vagnboken på att huven inte följde karosslinjen. Petigt värre om du frågar mej.

Första heatet gick helt ok. Kom iväg sen i starten som vanligt och såg bara damm inför första högern. Såg en gul 900a framför och tänkte ta honom på innern, vild chansning som inte gick hem då jag flög över sandfållan och tappade tid. Blev senare vänd och kom iväg som 5a. 3an och 4an smäller ihop och jag smiter förbi och slutar på en 3e plats. Man kände att man inte kört på mer än ett halvår, ringrostig var bara förnamnet.

Andra heatet hade jag lagt på ett par bredare, men hårdare däck fram, i hopp om mer fäste i starten och kanske lite bättre styrförmåga på asfalten. Det blev bara halare, eller om det var banan som var hal, det vet jag inte. Halt var det iallfall. Ligger 4a, några billängder bakom 2an och 3an, som ryker ihop och jag ser min chans till en 2a plats. Kör om dom precis, men får en putt av den ena, precis under en vänstersväng på lösgrus. Returen blir alldeles för våldsam och jag bredstället totalt inför den kommande högern. Förmodligen så hugger det tag i bakhjulet samtidigt som jag går upp med fronten på curbsen, så det blir en våldsam 1 och en kvartvarvsrullning. Nya framrutan åt helvete, bakaxeln totalt krökt och fronten brutalt ihoppressad. Inga skador på mej, lite virrig i pallet (mer än vanligt vilket inte säger lite) och lite ont i ryggen. Men sånt är väl standard så det är itne att klaga över.

Så nu åker det gamla härket till skroten då jag inte anser att det är värt att fixa ihop den, då framvagnen bråkar hela tiden. Har fått ragg på en annan kaross, men vill inte avslöja nåt förns det är klart. Nästa tävling Rasbo den 6 juni och tack Films för en kul tävling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0