HågaPokalen Dag 3

Fylld av förväntningar då jag vann det sista heatet på lördagen anlände jag till Nynäs runt 8-tiden. Första heatet gick skit. Startknappsmannen, han som bestämmer röd/grönljuset, släppte starten när 30 sekundersdamen var framför min bil. Katastrof. Blev säkert en billängd eller mer efter i starten. Glömde sätta på torkare+spolning = 0 sikt. Ser Kjelle på innern och kör utanför honom då han har kramkalas med nån annan förare. Jag kommer alldeles för fort in i starkurvan och flyter ut i sandvallen och slår i bakaxeln, så pass att den förflyttar sej lite och fälgen blir lite skev, inget märkvärdigt. Kommer ikapp sen och ska köra om Benny Svensson (tror jag). Går extremt snålt i målkurvan, Benny viker in och jag kör upp på bakskärmen hans och får ett litet kast, i samma veva blir jag tryckt i baken av en 900a = 180 graders piruett. En sistaplats i det heatet.

Andra heatet gick bättre, va hyfsat med i starten. Jocke Darnell drar på en riktig herrejösses rullning i startkurvan, plåtgam som man är så kan man ju inte låta bli och titta och förlorar fokus för några sekunder. Tar mej förbi Darnells sarjade Volvo och kommer ut på 3e plats och börjar jaga en Örby Gummi 240. Kommer ikapp på tillbakavägen mot målkurvan, men har inte kraft nog i bilfan att köra om. Gav verkligen allt, går inte att köra fortare med den bilen. Får dock nöja mej med en 3e plats.

Blev ingen final i slutändan, dock inget jag räknat med. Slutade på typ 45e plats av 186 seniorer eller nåt sånt, vilket var över min förväntan med den slitna motor jag har i 900an. Så jag får väl vara nöjd med det och att jag tog en heatseger.

Nu blir det Rimbo nästa helg. Lite riktjobb är redan gjort. Det som är kvar är stolsinfästningen som ska byggas om då jag sitter för högt och nästan slår i taket. Sen är det bara att vrålladda igen! Ses på Tickstabanan i Rimbo, höres!

Kommentarer
Postat av: Anders Karlsson

Trevligt, har ladat bilarna här hemma. Hoppas dock på lite mindre regn. Ses där.

2008-08-08 @ 08:45:19
URL: http://folkracekarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0